Adi's Blog

Cel mai genial blog

Intrebari despre reincarnare 2

Posted by Adi pe Ianuarie 29, 2011

De ce sa fiu pedepsit pentru faptele `altcuiva` dintr-o viata anterioara?

Dar eu de ce sa sufar de incalzire globala, de poluare, de razboaie, violenta, ignoranta? Eu de ce trebuie sa traiesc intr-o civilizatie care imi baga pe gat televiziune, sex, junk-food, droguri? De ce trebuie sa muncesc jumate din viata? De ce trebuie sa imbatranesc si nu pot trai etern?

Dar de ce m-am nascut eu in Romania si nu in alta tara? Sau de ce m-am nascut om si nu animal? Sau de ce m-am nascut pe Pamant si nu pe alta planeta? De ce trebuie ca eu sa am sexul pe care-l am? Sau de ce trebuie sa am geneticul pe care-l am? De ce trebuie sa decida parintii la ce scoala merg eu? De ce nu pot sa ma fac mare mai repede sau mai incet? De ce e Basescu presedinte si nu altcineva? Sau de ce trebuie sa existe ateisti? Eu as fi preferat sa nu existe deloc ateisti!

Sau de ce m-am nascut? Eu nu vroiam sa ma nasc!

Evident, o lista cu intrebarile care vizeaza toate nemultumirile oamenilor vizavi de lucrurile care li se intampla… nu prea ar avea sfarsit. Interesant este ca, daca ai intoarce toate aceste intrebari unui ateist, acela ar fi obligat ca cel mai inteligent raspuns pe care-l poate da sa fie `d-aia`.

Ateistul nu poate furniza o explicatie teleologica (care sa vizeze ca exista un scop pentru care toate se intampla), ci acesta cel mult poate incropi un fel de cauzalitate care conduce la producerea evenimentelor. Desigur, ni se impune sa ignoram aparitia asa spontana a conceptului de scop la oameni, ca si cum ar fi un fel de caracteristica a fiintelor constiente. Atunci o celula care se reproduce… se reproduce cu scopul de a produce alte celule… inseamna ca e constienta? In fine, sa trecem peste astea…

Partea cea mai frumoasa si cea mai putin inteleasa a karmei… este ca este tocmai o lege naturala! Este legea suprema a naturii! De fapt… este Legea naturii, pentru ca celelalte legi nu sunt ale naturii, ci sunt doar modele matematice create de oameni pentru a intelege manifestarea naturii, adica pentru a intelege prin modelare karma.

O explicatie triviala este ca gravitatia inseamna doar ca karma unui obiect aruncat in aer este sa cada! Evident ca karma unui avion nu este sa cada (decat foarte arareori)… aceasta tinand tocmai de intentionalitatea celor care l-au construit de a zbura si a pasagerilor. Este evident ca karma asigura ca intentia sau acctiunea vor da roade! Adica, daca faci un avion sa zboare… va zbura! Aceasta caracteristica are de-a face cu statutul de `atottiitor` (mantainer) al lui Dumnezeu.

Karma actioneaza exclusiv natural! Nu este nimic supranatural. Doar ca `functionarea` karmei este noncomputabila. Analog functionarii mintii umane, sens in care recomand calduros cartile lui Penrose.

Un exemplu de noncomputabilitate (nonfizicalism, nondeterminism): o persoana se uita la televizor. La un moment dat, pe ecran apare o imagine foarte scurta, extraordinar de importanta, fara nicio legatura cu programul. Omul, vazand imaginea, aceasta determina o schimbare fizica la suprafata creierului, corelata cu stocarea acestei informatii. Daca insa persoana respectiva clipeste exact la momentul respectiv, atunci nu va vedea imaginea, deci nu va suferi nicio schimbare a creierului. Ar fi absurd sa vorbim de lipsa clipitului ca cauza a schimbarii la nivelul creierului. Este o situatie tipica in care un mediu constant cauzeaza doua efecte complet diferite. Deci cauzalitatea fizicalista cade.

Perspectiva mea este ca, atunci cand cineva moare, pur si simplu la un moment ulterior (timpul nu conteaza pentru mort), alta fiinta vie ia nastere! Asta este cea mai simpla explicatie a reincarnarii! Singurul lucru de care `se ocupa` karma este ca noua entitate sa `continue` pe cea veche. Evident ca nu o va continua in sens de memorie sau caracteristici grosiere (desi se cunosc cazuri), ci va continua caracteristicile subtile: anumite inclinatii, trasaturi, calitati vor fi dezvoltate de noua fiinta.

In ceea ce priveste evenimentele pe care respectivul le va experimenta, acestea cu atat mai putin nu au nicio cauza supranaturala (daca poluam planeta, nu e nevoie ca Dumnezeu sa creeze calamitati naturale, sistemele haotice care descriu fenomenele meteorologice si geologice se descurca suficient de bine. Daca comitem o crima intr-o anumita viata, atunci nu e de mirare ca este posibil ca, spre exemplu, urmasii persoanei asasinate sa se razbune pe urmasii criminalului)!

Noi suferim acum consecintele actelor lui Stefan cel Mare sau Ceausescu… dar nicidecum nu are vreun sens sa ii tragem postum la raspundere. Analog, daca intr-o viata anterioara noi am fi fost Stefan cel Mare si am fi omorat la greu turci, atunci nu ar fi nicio surpriza ca vreun terorist sa ne ia prizonieri tocmai pentru ca are el retroactiv boala pe Stefan cel Mare! Trebuie, asadar, sa fac cat mai multa karma pozitiva, ca in vreo viata viitoare sa nu risc sa fiu ridiculizat de vreun ateist (in viata asta oricum nu am nicio astfel de sansa:>).

De fapt, chiar notiunea insasi de reincarnare este oarecum imperfecta, deoarece nu este necesar niciun proces supranatural (sufletul sa iasa din corp si sa se duca intr-o alta stare), ci pur si simplu caracteristicile `transmigrate` sunt devoltate de noua forma de viata prin procese naturale. Nu prin gene, ca genele nu explica cum de compunea Mozart simfonii la 5 ani. Genele doar modeleaza actiunea karmei. Genele nu determina nimic, ci genele sunt un fel de indicator. E ca si cum ai urmari pe ecranul calculatorului un mesaj Loading… Evident ca nu mesajul respectiv incarca programul (desi in linie cauzala asa ne-ar parea), ci procesele invizibile din calculator fac aceasta.

Sunt convins ca acum e evident ca intrebarea nu are nicio logica, deoarece nu beneficiem de vreo pedeapsa divina, ci de consecintele perfect firesti, 100% naturale, ale faptelor noastre!

Alte intrebari raspunse:

De ce nu imi reamintesc de vietile anterioare?

Cum se impaca transmigratia sufletului cu cresterea populatiei?

Este reincarnarea compatibila cu Biblia?

Este reincarnarea ceva supranatural?

O sa ma reincarnez intr-un caine?

6 Răspunsuri to “Intrebari despre reincarnare 2”

  1. cosmina said

    Este chiar interesant tot ce ai scris.De unde le scoti?

  2. […] […]

  3. […] […]

Lasă un răspuns

 
