Adi's Blog

Cel mai genial blog

Adi in dialog 2

Propun sa elaborezi, probabil intr-un articol separat, problema materialismului din crestinism… crestinismul este o `religie materialista`. Basicsurile sunt derivate din iudaism, care e materialismul intruchipat. Zeul national Yahwe era in principal menit sa apere suveranitatea si succesele militare ale Israelului. Evreii nu aveau prea multa metafizica, aproape lipsind conceptiile de viata dupa moarte…
Toate beneficiile le asteptau in viata curenta… nu prea aveau `setea transcendentei`.
Si tare ma tem ca nu prea s-a retinut mare lucru de la Iisus, care indemna puternic sa renunti la bogatie si la beneficiile acestei lumi…

Dacă e să gândim aşa, cu toţii suntem nemuritori… asta dacă şi credem în viaţa de după moarte. Poate nu aşa cum spune în Biblie, dar cu siguranţă sufletele noastre rămân după..

Nu, ma, si pt tine e la fel de valabila intrebarea: cine sunt eu?
Abia apoi urmeaza sa intelegi cine, ce si cum este nemuritor.
In plus, nu inteleg ce e in capul tau, vizavi de religie pari o confuzie totala.

E… complex.
Trebuie, inainte de orice si orice, sa raspundem la intrebarea `cine sunt eu?`
Tot ceea ce credem ca stim, inclusiv depre Dumnezeu, este gresit, fals, deoarece este afectat de ignoranta si pacatosenie.
Daca un om ar fi perfect, atunci ar avea si o cunoastere perfecta. Daca ar sti care este binele, atunci nu ar alege sa faca raul.
Dupa cum ne explica Buddha, si toti rishii upanishadici de altfel, ignoranta este cauza intregii noastre suferinte.
De exemplu, tu cine esti? Ce esti `tu`? Un om, o maimuta, un program informatic, un corp, un creier, o entitate spirituala, energie? Asta intreb!

Nu pot sa raspund la intrebarea asta decat in mod negativ…
Adica, orice ai zice tu ca esti, eu voi zice ca nu sunt acel lucru :)
Este o situatie absurda pt limbaj…. deoarece concluzia ar fi ca eu si tu nu existam :)

(9:31:12 AM) R.A.: Daca nici rau nu exista, nici bine… atunci nimic nu exista!  Eu sunt budist. Dar sunt pasionat de religie in general  Este foarte important sa identifici raul lumii, pt ca acest lucru este posibil datorita faptului ca natura sufletului tau este binele! De aceea e crucial sa raspunzi la intrebarea `cine sunt eu?`… e mai mult un koan. Nemurirea e un termen relativ  )) Este vb despre transcendenta!  Daca nici rau nu exista, nici bine… atunci nimic nu exista!  Eu sunt budist. Dar sunt pasionat de religie in general  Este foarte important sa identifici raul lumii, pt ca acest lucru este posibil datorita faptului ca natura sufletului tau este binele! De aceea e crucial sa raspunzi la intrebarea `cine sunt eu?`… e mai mult un koan. Nemurirea e un termen relativ  ))

(9:31:32 AM) R.A.: Daca nici rau nu exista, nici bine… atunci nimic nu exista!  Eu sunt budist. Dar sunt pasionat de religie in general  Este foarte important sa identifici raul lumii, pt ca acest lucru este posibil datorita faptului ca natura sufletului tau este binele! De aceea e crucial sa raspunzi la intrebarea `cine sunt eu?`… e mai mult un koan. Nemurirea e un termen relativ  )) Este vb despre transcendenta!

(9:31:38 AM) Adi:🙂

(9:31:55 AM) Adi: ce tot pastuiesti astea?

(9:31:57 AM) Adi: nu stiu ce am zis🙂

(9:32:01 AM) R.A.: 1 NU AI CUM SA ITI NEGI EXISTENTA

(9:32:18 AM) R.A.: 2. WAW ..budist

(9:32:47 AM) R.A.: 3. religia o sa te duca direct in  iad

(9:32:52 AM) Adi: :))

(9:33:10 AM) R.A.: 4 nu te poti identifica cu raul lumiii

(9:33:17 AM) R.A.: decat dac esti si tu rau

(9:33:35 AM) R.A.: Koan== ? nu stiu ce este

(9:33:41 AM) Adi:🙂

(9:33:54 AM) R.A.: transcendenta – e un termen ciudat

(9:35:03 AM) Adi: ce inseamna `existenta`?

(9:35:20 AM) R.A.: a fi

(9:35:31 AM) Adi: cine?

(9:35:54 AM) Adi: raspunde la ce ziceam in commentul ala!

(9:36:11 AM) R.A.: ekay adi zi tu ce exprima existenta , pt mine e ceva simplu

(9:36:25 AM) R.A.: este ..da .. nu este .. nu

(9:36:27 AM) Adi: daca e simplu, explica-mi si mie!

(9:36:41 AM) Adi: ce inseamna `nu exista`

(9:36:42 AM) Adi: ?

(9:36:44 AM) Adi: cine nu exista?

(9:36:51 AM) R.A.: okay daca eu pot sa te percep inseamna ca existi

(9:37:03 AM) Adi: numai ce percepi exista?

(9:37:31 AM) R.A.: da ca nu .. exista posib ca tu existi dar eu nu sunt sigura asa ca prefer sa nu ma complic cu tine

(9:37:38 AM) R.A.:😀

(9:37:41 AM) R.A.: simplu

(9:37:48 AM) Adi: deci crezi ca exist

(9:37:50 AM) Adi:🙂

(9:38:14 AM) Adi: dar despre tine?

(9:38:15 AM) R.A.: tiam explicat

(9:38:20 AM) Adi: despre tine crezi ca existi sau esti sigura?

(9:38:21 AM) R.A.: acum exica tu

(9:38:24 AM) Adi: despre tine crezi ca existi sau esti sigura?

(9:38:45 AM) R.A.: nu am cum sa imi neg existenta

(9:38:50 AM) R.A.: :))))

(9:38:55 AM) Adi: dc?

(9:38:59 AM) R.A.: explica tu

(9:39:06 AM) Adi: pai nu am ce explica

(9:39:07 AM) R.A.: ce inseman exist

(9:39:12 AM) Adi: este vb de inerentele imperfectiuni ale limbajului

(9:39:34 AM) Adi: invatatura religioasa a crestinismului este bazata eminamente pe

(9:39:39 AM) Adi: mesaje comunicate prin limbaj

(9:39:42 AM) R.A.: de ce ????  daca ai pus intrebarea trebuie sa ai un aspuns

(9:39:48 AM) Adi: limbajul este imperfect, deci invatatura crestina este imperfecta

(9:39:54 AM) R.A.: raspuns

(9:39:58 AM) Adi:🙂

(9:40:09 AM) Adi: sau

(9:40:18 AM) Adi: poate, dpdv ce a predicat Iisus era perfect

(9:40:26 AM) Adi: insa ulterior s-a transmis prin limbaj

(9:40:33 AM) Adi: deci si-a pierdut acuratetea

(9:40:47 AM) Adi: religia este traire, nu comunicare

(9:41:58 AM) R.A.: da ,, deci tu esti budist .. si cum e sa fii budist ???

(9:42:09 AM) Adi: nu sunt budist🙂

(9:42:25 AM) R.A.: da ce esti ???

(9:42:30 AM) Adi: Adi

(9:42:32 AM) R.A.: taoist

(9:42:37 AM) Adi: nu nu nu

(9:42:40 AM) Adi: astea sunt nume de traditii

(9:42:43 AM) R.A.: crestin

(9:42:50 AM) Adi: si crestin e tot nume de traditie

(9:42:51 AM) R.A.: mulsulman

(9:42:58 AM) Adi: si musulman e tot nume de traditie

(9:43:08 AM) Adi: desi musulman inseamna, de fapt, o actiune

(9:43:11 AM) Adi: nu o descendenta

(9:43:11 AM) R.A.: okay deci tu nu ai nici o traditie

(9:43:20 AM) Adi: nu ca nu am

(9:43:33 AM) Adi: inevitabil originez dintr-o traditie crestina

(9:43:47 AM) Adi: dar traditia nu are nicio valoare… singura :))

(9:44:19 AM) R.A.: iute .. hai sa vedem asa .. crezi k dumnezeu exista ?

(9:44:26 AM) Adi: ce inseamna a exista?

(9:44:33 AM) Adi:🙂

(9:44:41 AM) R.A.: da . chiar ce inseamna aia

(9:44:49 AM) R.A.: ???

(9:45:17 AM) R.A.: poate estii dragut si imi explici .. in genere ma prind repede dar asa merge mai usor

(9:45:20 AM) Adi: koan este atunci cand zici ceva… care nu are un sens direct

(9:45:35 AM) Adi: ci urmaresti sa trezesti o reactie in interlocutor

(9:45:40 AM) Adi: sa descopere el un adevar mai profund

(9:45:52 AM) Adi: pe care nu i l-ai putea comunica prin limbaj

(9:45:56 AM) Adi: deorece limbajul este imperfect

(9:47:05 AM) R.A.: waw ,, da decoperi prin inductie sau cum se numeste … dar uite azi timpul este foarte scurt si nu am la dispozitie rabdarea budistilor

(9:47:15 AM) Adi:🙂

(9:47:17 AM) Adi: dc nu?

(9:48:18 AM) R.A.: si nici nu a abilitati necesare prin care sa trezesc in cineva un koan asa ca prefer sa utilizez limbajul

(9:48:25 AM) Adi: nu descoperi nimic prin inductie… ci prin inductie doar maresti probabiliatea ca ceva sa fie adevarat. Deci tot trebuie sa crezi, pt ca nu ai cum sti sigur!

(9:49:03 AM) R.A.: okay eu stiu sigur ca dzeu exista

(9:49:11 AM) R.A.: tu stii asta sau nu ?

(9:49:23 AM) Adi: !

(9:50:00 AM) Adi: as putea sa subscriu la certitudinea ta… intr-un mod particular

(9:50:04 AM) R.A.: ce este exact nu stiu pt ca nu m-am intalnit cu el fata in fata

(9:50:21 AM) Adi: Dumnezeu este, prin definitie, ceea ce este deasupra dualitatii existenta-inexistenta

(9:50:43 AM) Adi: parca am mai zis faza ca eu pot sa exist sau sa nu exist… dar Dumnezeu nu are posibilitatea asta🙂

(9:51:01 AM) R.A.: ok

(9:51:32 AM) Adi: dar este incorect sa afirmi ca `Dumnezeu exista`

(9:51:36 AM) Adi: la modul cum tu existi!

(9:51:52 AM) R.A.: adica

(9:51:55 AM) R.A.: ????

(9:52:07 AM) Adi: exista in primul enunt este diferit d exista din al doilea!

(9:52:39 AM) R.A.: dzeu este lumina

(9:52:52 AM) R.A.: si alfa si omega

(9:52:56 AM) R.A.: este tot

(9:52:59 AM) Adi: metafore

(9:53:19 AM) Adi: Dumnezeu este complet diferit de orice putem intalni in lumea materiala

(9:53:22 AM) R.A.: este putere

(9:53:26 AM) R.A.: energie

(9:53:28 AM) Adi:🙂

(9:53:30 AM) R.A.: tot

(9:53:45 AM) R.A.: si este cuvant

(9:53:48 AM) Adi: Dumnezeu este diferit chiar decat totul mai mare decat suma partilor🙂

(9:54:39 AM) R.A.: bine .. care este viziunea ta referitoare la dzeu

(9:54:49 AM) Adi: ce idee mi-a venit!

(9:54:52 AM) Adi: o sa iti recomand ceva de citit

(9:54:57 AM) Adi: vrei?🙂

(9:55:03 AM) Adi: nu blogul meu

(9:55:12 AM) R.A.: imi faci un rezumat

(9:55:15 AM) Adi: http://www.atmajyoti.org/up_brihadaranyaka_upanishad_2.asp

(9:55:21 AM) Adi: este un rezumat!

(9:56:05 AM) R.A.: awakening

(9:56:08 AM) Adi: si https://adrianarvunescu.wordpress.com/2011/01/06/succint-despre-filosofia-lui-shankara/

(10:00:02 AM) R.A.: aham ..

(10:02:30 AM) R.A.: 3 niveluri ierarhice ale adevarului: cel transcendental (Brahman=Dumnezeu), cel pragmatic (Atman=Sufletul) si cel aparent (Maya=iluzia lumii materiale) .. deci cam atat am inteles . si ceva iluzii

(10:02:49 AM) Adi:🙂

(10:02:56 AM) Adi: eu studiez de ani de zile!

(10:03:05 AM) R.A.: Cea mai cunoscuta analogie este starea de visare: starea constiintei cuiva care viseaza este… visul respectiv. Persoana respectiva este `constienta` ca se afla in visul respectiv, nu ca doarme. Similar, cand suntem treji, ne aflam in `visul` lumii materiale. Scopul eliberarii prin yoga este sa ne trezim din acest vis, deoarece este cam nasol (interesant este ca din somn ne trezim in mod ciclic zi de zi, similar, din visul existentei materiale ne trezim, tot ciclic, la fiecare creatie si distrugere a Universului!).

(10:03:12 AM) R.A.: si cam atata

(10:03:15 AM) Adi: bv

(10:03:28 AM) Adi: Deci cea mai simpla idee cu putinta

(10:03:34 AM) Adi: idee religioasa

(10:03:37 AM) Adi: este:

(10:03:58 AM) R.A.: si ceva awakening … iarasi .. al 3llea ochi

(10:03:58 AM) Adi: Lumea este iluzorie, doar Dumnezeu exista in mod absolut.

(10:04:06 AM) Adi: ce al 3lea ochi ??

(10:04:44 AM) R.A.: ‘He who is the being in the sun and at the same time the being in the eye; he who, having entered the body through the eye, resides in the heart and is the doer and the experiencer–him I meditate upon as Brahman.’ Ajatasatru said: ‘Nay, nay! Do not speak thus of Brahman. That being I worship as transcendental, luminous, supreme. He who meditates upon Brahman as such goes beyond all created beings and becomes the glorious ruler of all.’”

(10:04:57 AM) Adi:🙂

(10:05:38 AM) R.A.:  ‘This man, who is a conscious, intelligent being–where was he when he was thus asleep, and how did he thus wake up?’ Gargya was silent.  “When this man, who is a conscious, intelligent being, is thus in deep sleep, he enters into the ether within the lotus of the heart, having withdrawn into himself both his senses and his mind. When his senses and his mind are thus withdrawn, he is said to be absorbed in the [lower] self.

(10:06:03 AM) Adi: tu trebuie sa citesti, nu sa scrii!

(10:06:07 AM) R.A.: As threads come out of the spider, as little sparks come out of the fire, so all the senses, all the worlds, all the gods, yea, all beings, issue forth from the Self. His secret name is Truth of the Truth.”

(10:06:17 AM) R.A.: sigur asta era esentialul

(10:06:33 AM) Adi: esentialul nu este o chestiune de limbaj🙂

(10:06:45 AM) R.A.: His secret name is Truth of the Truth.” who is the truth ?

(10:06:55 AM) Adi: !

(10:07:15 AM) R.A.: da .. cine este adevarul ?

(10:07:25 AM) Adi:🙂

(10:08:42 AM) R.A.: deci tu chiar esti hinhu… waw cica aia au pe acolo un sistem de caste

(10:08:58 AM) R.A.:🙂

(10:09:00 AM) Adi: hindu este tot o traditie

(10:09:17 AM) Adi: n-are niciun sens sa te atasezi de traditie

(10:09:35 AM) R.A.: pai u esti un om religios …

(10:09:51 AM) Adi: da!

(10:09:56 AM) Adi: sunt cel mai religios om din lume🙂

(10:10:16 AM) R.A.: nice …

(10:10:31 AM) R.A.: si atunci cine este adevarul ?

(10:10:40 AM) Adi: nu prea are sens intrebarea🙂

(10:11:14 AM) R.A.: are ..

(10:11:42 AM) Adi: adevarul este adevarul

(10:12:20 AM) R.A.: si cine spune biblia ca este adevarul ?

(10:12:43 AM) Adi: nu are niciun sens sa ne aplaudam care iscodeste cele mai frumoase metafore!

(10:13:11 AM) R.A.: >:d<=d>

(10:13:57 AM) R.A.: ce dragut esti u …

(10:14:09 AM) R.A.: dar si cine spune biblia ca este adevarul ?

(10:14:34 AM) Adi: nu spune

(10:14:37 AM) Adi: ca cand a intrebat Pilat

(10:14:40 AM) Adi: Iisus nu i-a raspuns!

(10:15:15 AM) R.A.: pai daca statea chiar in fata lui

(10:15:20 AM) Adi:🙂

(10:15:22 AM) R.A.: cum sa ii raspunda

(10:15:35 AM) Adi: ce interpretari dragute gasesti tu!

(10:15:45 AM) R.A.: ;))))

(10:15:59 AM) Adi: ma duc sa servesc masa!

(10:16:18 AM) R.A.: bine dragutule pofta sa ai

(10:16:24 AM) Adi: mersi🙂

(11:42:05 AM) Buzzing R.A….

(11:42:12 AM) R.A.: da

(11:42:23 AM) Adi: a… nimic🙂

(11:42:31 AM) R.A.: k

(11:42:42 AM) Adi: poate insa mai ai ceva de adaugat!

(11:42:50 AM) R.A.: ce ???

(11:42:55 AM) Adi: nu stiu

(11:43:46 AM) R.A.: nici eu nu stiu acum… da ..ar fi multe de adaugat dar ..ma doare capul

(11:43:55 AM) Adi: pe mine nu ma doare nicioata capul

(11:43:58 AM) R.A.: si este asa putin timp zilele acestea

(11:44:04 AM) R.A.: pt me

(11:44:08 AM) Adi: dc??

(11:44:08 AM) R.A.: 4 me

(11:44:29 AM) R.A.: facultatea ..proiectele lu profu

(11:44:35 AM) Adi:🙂

(11:44:56 AM) R.A.: si ya …

(11:45:08 AM) Adi: succes!

(11:45:13 AM) R.A.: ms

(11:45:18 AM) R.A.: si tie

(11:45:32 AM) Adi: eu nu am nevoie de succes🙂

(11:45:43 AM) R.A.: tu il aui deja

(11:45:56 AM) Adi: desigur… se poate spune si asta🙂

(11:46:00 AM) Adi: dar eu nu am nevoie de nimic!

(11:46:22 AM) R.A.: de nimic ???

(11:46:43 AM) Adi: daca toate din lumea materiala sunt iluzorii… cu ce imi pot fi de folos ?:)

(11:47:00 AM) R.A.: sa te simti bine ???

(11:47:11 AM) R.A.: poate ca sunt reale si nu iluzii

(11:47:21 AM) Adi: ma simt bine… fara sa am nevoie de ceva anume care sa ma faca sa ma simt bine🙂

(11:47:41 AM) R.A.: happy u then

(11:47:51 AM) Adi: de fapt… nici macar de a ma simti bine n-am nevoie :)))

(11:48:27 AM) R.A.: cum de

(11:48:46 AM) Adi: mistique…

(11:48:55 AM) Adi: mistiquement🙂

(11:49:56 AM) R.A.:😛 On this day of your life,…, we believe God wants you to know … that you can fool others, sometimes even yourself, but God always knows your truth.

(11:50:07 AM) R.A.: de pe facebook

(11:50:19 AM) Adi: ce original🙂

(11:50:53 AM) R.A.: Uncomfortable, painful, even scary at times, truth is always better than lies. Remember, God always knows.  ………………..poate iti place …

(11:51:06 AM) Adi: da… dar e simplist

(11:51:15 AM) Adi: nu e profund, precum chestiile de le zic eu🙂

(11:51:36 AM) R.A.: si ce e profund acolo ?

(11:51:41 AM) Adi: unde?

(11:51:53 AM) R.A.: in chestiile cere le spui tu

(11:52:05 AM) Adi: profunzimea… e profunda

(11:52:09 AM) R.A.: mesaj codat sau ..

(11:52:33 AM) R.A.: uni inteleg si altii nu

(11:52:43 AM) Adi: toti oamenii pot intelege

(11:52:46 AM) Adi: daca se straduiesc

(11:53:08 AM) R.A.: aha

(11:56:11 AM) R.A.: da totusi tu carui rit apartii : prnticostal , baptist , adventist

(11:56:23 AM) Adi: a

(11:56:28 AM) Adi: nativ sunt ortodox

(11:56:28 AM) R.A.: asa la origine

(11:56:35 AM) Adi: chiar am si practicat

(11:56:37 AM) Adi: intens

(11:56:40 AM) Adi: mai multi ani

(11:56:51 AM) R.A.: sau preot sau ce

(11:56:56 AM) Adi: :))))))

(11:57:01 AM) Adi: nu, exclus

(11:57:05 AM) Adi: mai bine calugar

(11:57:10 AM) R.A.: sau preidcator

(11:57:14 AM) R.A.: calugar

(11:57:47 AM) R.A.: si apoi ai dat-o spre budisti

(11:58:16 AM) Adi: mi se pare esential sa nu incetezi niciodata sa cauti adevarul

(11:58:33 AM) Adi: a te plafona ca confesiunea din care faci parte este cea mai buna… e cea mai paguboasa gandire

(11:58:43 AM) R.A.: da… desigur

(11:59:08 AM) R.A.: ma gandeam la neoprotestanti

(11:59:20 AM) R.A.: si alte chestii ….

(11:59:27 AM) Adi: tu la ce rit esti ??

(11:59:33 AM) R.A.: crestin

(11:59:38 AM) Adi: ce tip??

(11:59:52 AM) R.A.: crestin crestin

(12:00:07 PM) Adi: hmm…?!

(12:00:17 PM) R.A.: din ala normal ..

(12:00:24 PM) Adi: ce inseamna?

(12:01:31 PM) R.A.: pai am decis ca nu ma mai intereseaza

(12:01:39 PM) Adi: explica

(12:01:39 PM) R.A.: RELIGIA

(12:02:05 PM) R.A.: asa ca am taiat tot din fata ..si  a ramas crestina

(12:02:13 PM) Adi: hm,… interesant

(12:02:18 PM) Adi: nu prea inteleg distinctia asta…

(12:02:27 PM) Adi: religie, credinta, crestinism, confesiune…

(12:02:37 PM) R.A.: nici eu

(12:02:50 PM) Adi:🙂

(12:04:05 PM) R.A.: si cu ce te ocupi

(12:04:10 PM) Adi: nu prea imi place rasp asta…

(12:05:26 PM) Adi: gasesc ciudat ca oamenii sa nu inteleaga anumite aspecte

(12:05:33 PM) Adi: care se presupune ca sunt esentiale

(12:05:36 PM) Adi: dpdv al convingerilor lor

(12:07:27 PM) R.A.:   religie = o adunature de crezuri , credinta, = ceva personal  crestinism = toti cei care il irmeaza pe cristos, confesiune= iti marturisesti aparteneta la un religie…

(12:07:58 PM) R.A.: ca sa stie lumea ce crezi

(12:08:10 PM) Adi: consider f interesant si benefic de studiat cum s-au format aceste concepte vizavi si de alte traditii religioase

(12:08:44 PM) R.A.: pai incearca istoria religiilor

(12:11:09 PM) Adi:🙂

(12:11:12 PM) Adi: ma refeream la tine!

(12:11:25 PM) Adi: evident, as recomanda cu caldura Sacrul si profanul lui Eliade

(12:11:33 PM) Adi: sau A history of God, Karen Armstrong

(12:11:57 PM) R.A.: si tu ai citit cartile astea ?

(12:12:06 PM) Adi: daa

(12:12:34 PM) R.A.: si ce ai mai citit

(12:12:46 PM) Adi: tot🙂

(12:13:00 PM) R.A.: cum adica tot

(12:13:27 PM) Adi: Poti sa citesti, in articolele mele, am facut diverse mentionari bibliografice…

(12:18:00 PM) R.A.: ok

(12:18:05 PM) R.A.: voi incerca

(12:18:13 PM) Adi: fb

(12:19:47 PM) R.A.: dar tu de ce esti pasionat de religie ?

(12:20:12 PM) Adi: pai…

(12:20:25 PM) Adi: stii.. e dificil de raspuns la intrebarea asta

(12:20:34 PM) R.A.: da .. stiu

(12:20:51 PM) R.A.: dar mereu exista un motiv

(12:20:57 PM) R.A.: pt orice pasiune

(12:21:05 PM) Adi: http://www.atmajyoti.org/hi_gita_commentary_53.asp

(12:21:23 PM) Adi: 4 tipuri de oameni:  the world-weary, the seeker for knowledge, the seeker for happiness and  the man of spiritual discrimination.” (Bhagavad Gita 7:16)

(12:21:51 PM) R.A.: da ..

(12:21:54 PM) R.A.: Those Who Seek God

(12:22:06 PM) Adi: in mod evident… se poate interpreta si ca trepte

(12:22:17 PM) Adi: intai dezvolti o nemultumire fata de lume…

(12:22:22 PM) Adi: o oboseala

(12:22:28 PM) Adi: chiar o suferinta

(12:23:03 PM) R.A.: i m a seeker for happiness

(12:23:06 PM) R.A.: ;))))

(12:23:29 PM) Adi: da,

(12:23:37 PM) Adi: se suprapun cumva peste adevarurile nobile ale lui Buddha

(12:23:49 PM) Adi: este suferinta in lume

(12:23:53 PM) Adi: suferinta are o cauza

(12:24:01 PM) Adi: suferinta poate fi eliminata prin atacarea cauzei

(12:24:07 PM) Adi: exista o cale…

(12:24:50 PM) R.A.: you re a  seeker for knowledge

(12:24:54 PM) R.A.: ?

(12:25:29 PM) R.A.: or The man of spiritual discrimination

(12:25:56 PM) Adi:🙂

(12:26:01 PM) Adi: toti trebuie s fim toate!

(12:26:54 PM) R.A.: da totusi ce crezi u despre dzeu ?

(12:27:12 PM) R.A.: nu ce spun altii

(12:27:22 PM) Adi: pai…

(12:27:27 PM) Adi: Dumnezeu este singurul `obiect`

(12:27:33 PM) Adi: despre care ceea ce crezi este complet irelevant

(12:27:37 PM) Adi: si conteaza numai ceea ce stii!

(12:27:54 PM) R.A.: aha

(12:28:05 PM) R.A.: si tu ce sti despre el ?

(12:28:45 PM) Adi:🙂

(12:28:53 PM) Adi: aici intervine iar problema limbajului!

(12:29:18 PM) R.A.: well poti sa incerci sa folosesti cuvinte

(12:29:45 PM) Adi: trebuie sa intelegi ca…

(12:30:14 PM) Adi: zicea Einstein ca totul trebuie sa fie cat se poate de simplu, dar nu mai simplu decat atat

(12:30:39 PM) Adi: el zicea de stiinta, insa despre religie, pur si simplu… problema nu e ca e complicat de exprimat,

(12:30:45 PM) Adi: ci ca este prea simplu !

(12:31:03 PM) Adi: de exemplu, gustul unui mar este… simplu

(12:31:09 PM) Adi: yet nu il poti descrie in cuvinte!

(12:31:32 PM) R.A.: da.. de aceea ii spune gust

(12:31:49 PM) Adi: a?

(12:32:04 PM) R.A.: da.. de aceea ii spune gust al marului

(12:32:09 PM) Adi: da

(12:32:33 PM) R.A.: go aheah

(12:32:38 PM) R.A.: ahead

(12:32:49 PM) Adi: of

(12:32:53 PM) Adi: n-auzi ca nu se poate??

(12:32:59 PM) Adi: as incepe cu enunturi de genul

(12:33:03 PM) Adi: noi nu existam

(12:33:10 PM) Adi: totul si nimic sunt acelasi lucru

(12:33:16 PM) R.A.: asai

(12:35:07 PM) Adi:🙂

(12:35:42 PM) R.A.: ce crezi despre isus ?

(12:35:51 PM) R.A.: ??

(12:36:01 PM) Adi: Imi place Iisus

(12:36:18 PM) Adi: Ar fi ideal ca toti oamenii sa ii urmeze exemplul

(12:36:22 PM) Adi: DIRECT

(12:36:36 PM) Adi: nu interpretarile pe care le dau unii sau altii asupra a ceea ce a zis si facut

(12:36:56 PM) R.A.: da, ar fi frumos asa

(12:37:28 PM) Adi: :))))))))))

(12:37:30 PM) Adi: pai imi pare vital

(12:37:37 PM) Adi: altfel toata credinta este de fatada!

(12:37:47 PM) R.A.: exact

(12:38:55 PM) Adi: Iisus este cel mai bun exemplu

(12:39:06 PM) Adi: in sensul de a trai conform convingerilor sale

(12:39:12 PM) Adi: invataturilor pe care le predica

(12:40:08 PM) R.A.: aha ..pai daca esti asa pasionat de religie … uite un blog interesant

(12:40:11 PM) R.A.: http://behaituloilorsiglasulpastorului.wordpress.com/2011/05/17/cine-cunoaste-pe-dumnezeu/

(12:40:19 PM) Adi:🙂

(12:40:25 PM) Adi: Iisus chiar a renuntat la viata sa

(12:40:41 PM) R.A.: da .. dar si-a luato inapoi

(12:40:46 PM) Adi: irelevant

(12:40:52 PM) R.A.: avea puterea asta

(12:40:57 PM) Adi: irelevant

(12:41:00 PM) R.A.: si a dovedito

(12:41:10 PM) Adi: insa astazi oamenii nu pot renunta la masini decapotabile si feti frumosi!

(12:41:11 PM) Adi:🙂

(12:41:39 PM) R.A.: da .. eu le vreau desi nu stiu daca o sa le am

(12:41:48 PM) R.A.: :”>

(12:42:41 PM) Adi: cu atat mai grav!

(12:42:50 PM) R.A.: de ce

(12:43:29 PM) Adi: uite, vezi, lucruri care nu se pot exprima prin cuvinte!

(12:43:43 PM) Adi: mie imi pare natural…

(12:43:45 PM) Adi: e vorba de dorinta

(12:43:51 PM) Adi: dorinta e cauza suferintei

(12:44:23 PM) R.A.: da .. okay tot ce poti sa faci e sa o stapanesti

(12:44:34 PM) R.A.: daca e sa te iei asa

(12:45:06 PM) R.A.: nu poti sa o negi

(12:46:10 PM) Adi: of

(12:46:27 PM) Adi: o poti face sa dispara natural

(12:46:36 PM) R.A.: da o indeplinesti

(12:46:41 PM) Adi: cu cat dobandesti mai multa cunoastere, cu atat realizezi ce prostii sunt toate dorintele :))

(12:47:02 PM) R.A.:😡 ..probabil

(12:47:31 PM) R.A.: da eu tot le vreau ..

(12:47:39 PM) Adi: ghinionul tau!

(12:48:18 PM) R.A.: da … ghinin

(12:48:31 PM) R.A.: ghinion

(12:48:43 PM) Adi: trebuie meditatie multa asupra tranzientei lucrurilor

(12:48:45 PM) Adi: efemeritatii

(12:49:30 PM) R.A.: aham

(1:02:49 PM) Adi: Iisus se referea la asta

(1:02:51 PM) Adi: :))))))))))))))))))))

(1:03:01 PM) Adi: cand zicea ca daca elimini un demon

(1:03:09 PM) Adi: vine inapoi si mai aduce 7 cu el

(1:03:18 PM) R.A.: la ce ADICA ?

(1:03:20 PM) Adi: despre satisfacerea dorintelor

(9:48:51 AM) Adi: nu ai inteles!

(9:49:00 AM) Adi: este diferenta intre a argumenta si a dovedi

(9:49:04 AM) R.A.: crezand ca daca combati pe cineva devii mai destept

(9:49:08 AM) Adi: a dovedi,cu 100% certitudine… nu se poate

(9:49:13 AM) Adi: decat, stiu eu, in matematica, in logica

(9:49:22 AM) Adi: stiinte care se bazeaza pe axiome

(9:49:22 AM) R.A.: sure – citeste biblia da

(9:49:40 AM) Adi: in rest, nu poti sa dovedesti nimic cu 100% certitudine

(9:49:54 AM) R.A.: biblia nu contrazice sttinta

(9:49:56 AM) Adi: decat ca un triunghi echilateral are 3 unghiuri congruente

(9:50:00 AM) R.A.: religia da

(9:50:02 AM) Adi: taci putin!🙂

(9:50:21 AM) R.A.: ascult

(9:50:21 AM) Adi: asa…

(9:50:32 AM) Adi: orice alta afirmatie se supune principiului incertitudinii

(9:50:42 AM) Adi: si relativismului

(9:50:54 AM) Adi: acestea sunt 2 principii fundamentale ale lumii in care traim

(9:51:02 AM) Adi: pur si simplu nu poti cunoaste totul,

(9:51:21 AM) Adi: si oricum nu poti fi absolut sigura de ceea ce cunosti

(9:51:38 AM) Adi: pt ca decat daca ai cunoaste totul ai putea fi sigura,

(9:51:42 AM) Adi: dar totul nu il poti cunoaste

(9:52:01 AM) Adi: deci toate afirmatiile pe care le poti face sunt cel mult probabile

(9:52:09 AM) Adi: probabil ca maine o sa rasara soarele,

(9:52:17 AM) Adi: dar, daca intre timp explodeaza soarele, maine nu mai rasare

(9:52:28 AM) Adi: insa poti aduce argumente,

(9:52:48 AM) Adi: gen inductive: a rasarit pana acuma in fiecare zi, deci e probabil ca si maine va rasari… nu avem niciun motiv sa credem ca nu va rasari etc.

(9:53:24 AM) Adi: acum tu incerci sa faci apel la faith

(9:53:32 AM) Adi: ca sa eviti dificultatea asta

(9:54:03 AM) Adi: considerand ca faith ar fi ceva perfect obiectiv, absolut infailibil

(9:54:20 AM) Adi: problema este ca si afirmatia asta, ca faith este…

(9:54:43 AM) Adi: este tot o afirmatie dintre acelea obisnuite, care pot fi decat proabil adevarate🙂

(9:54:47 AM) Adi: q.e.d.

(9:58:44 AM) R.A.:  si oricum nu poti fi absolut sigura de ceea ce cunosti…

(9:58:50 AM) R.A.: poti fi sigur

(9:59:02 AM) Adi:🙂

(10:00:05 AM) R.A.: pt ca ai chestia aia in interior care te face sa crezi sau nu o propozitie

(10:00:09 AM) R.A.: un statement

(10:00:25 AM) Adi: da, dar este failibila!

(10:00:33 AM) R.A.: dar si cu aia te poti insela

(10:00:38 AM) Adi:🙂

(10:00:39 AM) R.A.:😀 uneori

(10:00:44 AM) Adi: q.e.d

(10:00:50 AM) R.A.: ca sa nu te inseli in ceva …

(10:00:53 AM) Adi: trebuie sa tii in sah ratiunea cu intuitia si intuitia cu ratiunea

(10:01:03 AM) R.A.: ai nevoie de dumnezeu

(10:01:07 AM) Adi:🙂

(10:01:08 AM) R.A.:😛

(10:01:18 AM) R.A.: pt ca adevarul pana laurma

(10:01:32 AM) R.A.: desi e compus din mai franturi

(10:01:54 AM) R.A.: si se poate vb si de adevruri personale trecute prin diverse prisme

(10:02:03 AM) R.A.: adevarul nu e decat unul #

(10:02:06 AM) Adi: da, dar oricum nu stii, la fiecare moment, care sunt franturile bune si care sunt cele nebune!

(10:02:25 AM) R.A.: daca ai adevarul .. stii

(10:02:36 AM) R.A.: nu ????

(10:02:39 AM) Adi: daca `crezi` ca ai adevarul🙂

(10:02:50 AM) R.A.: – k asta nu am spus ca eu am adevrul

(10:02:58 AM) R.A.: adevarul

(10:03:29 AM) R.A.: da .. chetia aia numita suflet iti zice ce e adev si ce nu

(10:03:37 AM) R.A.: daca i dai voie

(10:03:43 AM) Adi: oricum `crezi` ca cineva il are sau ca il poti dobandi

(10:04:15 AM) R.A.: de aia ti se zice in budism sa te intrebi pe tine

(10:04:23 AM) R.A.:😛

(10:04:27 AM) Adi:🙂

(10:04:39 AM) R.A.: sau sa il intrebi pe dumnezeu

(10:04:41 AM) R.A.:😛

(10:04:52 AM) R.A.: ca sa stii ce e adev si ce e fals

(10:05:21 AM) R.A.: din informatie pe care o regasesti in mediu din jur

(10:05:25 AM) Adi: desigur, dar in budism se retine lumea de la pretentia ca il putem intreba pe Dumnezeu,

(10:05:53 AM) Adi: pentru a refuza posibilitatea ca cineva sa pretinda ca detine o cunoastere infailibila, absoluta

(10:06:01 AM) Adi: si sa iti poata impune astfel altcuiva ce sa crezi

(10:06:55 AM) Adi: sau chiar si tu singura sa te plafonezi ca detii adevarul absolut… si sa devii dogmatica si sa nu mai cauti mai departe,

(10:07:15 AM) Adi: frecvent se spune in budism ca procesul cautarii adevarului este mai important decat rezultatul!

(10:07:17 AM) R.A.: nu am zis ca il detin

(10:07:21 AM) R.A.: nu am cum

(10:07:31 AM) Adi:🙂

(10:07:39 AM) Adi: atunci cum poti face orice afirmatie cu certitudine?

(10:07:44 AM) R.A.: ma mai insel

(10:07:53 AM) R.A.: dar afirmatia asta

(10:08:08 AM) R.A.: o pot face cu 100% certitudine

(10:08:12 AM) R.A.: :d

(10:08:12 AM) Adi:🙂

(10:08:21 AM) Adi: inseamna ca este un adevar absolut, pe care il detii

(10:08:34 AM) R.A.: pt mine da

(10:08:39 AM) R.A.: pt tine

(10:08:44 AM) R.A.: habar nu am

(10:08:49 AM) Adi: atunci cum e absolut, daca e valabil doar pt tine?🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: